07.06.2023

Zdobywamy Wielką Koronę Pienin - góra Żar!

Z ogromnym zapałem i ciekawością wyruszyliśmy w piątek na naszą ostatnią wycieczkę profilu językowo - turystycznego w tym roku. Tym razem wybraliśmy się na Górę Żar (883 m n.p.m.) w przepięknych Pieninach Spiskich. Pełni entuzjazmu i gotowi do podboju szczytu, pojechaliśmy autobusem do Niedzicy, gdzie naszym punktem startowym był malowniczy zamek.

Po wyruszeniu na szlak dotarliśmy do przekaźnika, gdzie przystąpiliśmy do rozgrzewki. Tutaj podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna grupa ruszyła w dalszą drogę z panią pedagog, podczas gdy druga grupa postanowiła podjąć wyzwanie marszobiegu z panią Rychtarczyk. Oba warianty miały swoje zalety, ale wszystkim zależało na osiągnięciu jednego celu - zdobyciu szczytu góry Żar i podziwianiu przepięknych widoków.

Okazało się, że niektórzy z nas mieli ukryte talenty biegowe, ponieważ grupa biegająca osiągnęła szczyt 30 minut przed resztą. Było to niewątpliwie imponujące osiągnięcie, które udowodniło, że wytrzymałość i determinacja mogą przynieść niesamowite rezultaty. Pozostali uczestnicy wycieczki również dotarli na szczyt z uśmiechami na twarzach i dumnym poczuciem spełnienia.

Kiedy nadszedł czas na zejście do Dursztyna, czekało nas wyzwanie w postaci stromego terenu. Niektóre buty nie były zbyt przyczepne do podłoża, co spowodowało nieplanowane zjazdy niektórych uczestników. Jednak dzięki naszej zgranej ekipie i wzajemnej pomocy, wszyscy bezpiecznie dotarliśmy do miejsca docelowego. Te chwile pełne emocji i nieprzewidywalności będą na zawsze w naszej pamięci.

Po powrocie do autobusu, nasi wycieczkowicze, mimo zmęczenia, byli pełni satysfakcji z osiągnięcia swojego celu. Niektórzy mogli się cieszyć zdobyciem Małej i Wielkiej Korony Pienin w jednym roku, gdyż za nami już wycieczki na Sokolicę, Trzy Korony, Wysoki Wierch i Wysoką. Te niezwykłe wyczyny stanowią powód do dumy dla każdego z nas i pozostaną trwałym śladem w historii naszego profilu turystycznego.