8.12.2017

Relacja naszych stypendystek z wyjazdu do Warszawy

O godz.3:15 wyjechałyśmy samochodem na czele z panią Elżbietą Wójcik ze Szczawnicy do Krakowa, tam dotarliśmy na miejsce około godziny 5.30. Przesiedliśmy się do pociągu. Podróż Pendolino minęła nam szybko i przyjemnie. Na miejscu byliśmy po godz. 8. Poszliśmy na śniadanie do Mc Donalda. Przy okazji, korzystając z wolnego czasu, poprawiłyśmy nasze fryzury. Po sytym śniadaniu, autobusem miejskim, już w towarzystwie Pana Dyrektora, pojechaliśmy do Pałacu Wilanowskiego, gdzie miała miejsce Gala. Już na miejscu dotarł do nas  Wicestarosta Powiatu Nowotarskiego, Pan Bogusław Waksmundzki.

. Po odebraniu nagrody zostałyśmy poproszone na scenę. Nasz występ bardzo spodobał się publiczności. Po skończonej uroczystości zostaliśmy zaproszeni na poczęstunek. Gdy posililiśmy się, pojechaliśmy autobusem miejskim do Centrum Nauki Kopernik.

W Centrum mogłyśmy zaobserwować wiele ciekawych zjawisk fizycznych, chemicznych, a także iluzji optycznych.

Wykonywanie USG, czy badanie długości ludzkiego jelita było dla nas czymś zaskakującym, dotąd nieznanym. Każda z nas próbowała podnieść samą siebie, zmienić swój wygląd oraz zagrać w słuchowe memory. Mogłyśmy sprawdzić, czy jesteśmy osobami empatycznymi, biorąc udział w rozmowie przez telefon zaufania oraz ukształtować swoje własne tornado.

To było bardzo ciekawe przeżycie, które przybliżyło nas do świata nauki, pozwoliło poznać wiele nowych rzeczy, ale przede wszystkim był to zastrzyk dobrej zabawy. Bardzo cieszymy się, że mogłyśmy odwiedzić to miejsce, to były niezapomniane przeżycia. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy metrem do dworca PKP. Przed odjazdem posililiśmy się w Galerii Złote Tarasy. Powrót do domu był także bardzo wesoły i miły; w swoim towarzystwie podróż minęła nam szybko. Z chęcią znów pojechałybyśmy na następną Galę.