25.11.2016
Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów
Kupiłem bubel - co zrobić? Co zrobić, jeśli produkt zakupiony przez Internet nie odpowiada temu, co zamówiliśmy? Jakie prawa ma konsument i na jaką pomoc instytucji wspierających konsumenta może liczyć ?
Na te i inne pytania odpowiedzi udzieliła p. Ewa Barczuk- Kałat – Powiatowy Rzecznik Konsumentów podczas spotkania z młodzieżą w dniu 21.11.2016 r. w LO im. S. Żeromskiego w Krościenku n. D. W spotkaniu tym uczestniczyły klasy II a i II b w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości pod opieką p. Wandy Mikołajczyk. Spotkanie było podsumowaniem cyklu lekcji „Konsument królem - czyli jak dbać o swoje prawa?" Uczniowie zapoznani zostali z systemem ochrony konkurencji i konsumentów w Polsce i wynikającymi z tego zadaniami Rzecznika Praw Konsumentów. Pani Rzecznik wyjaśniła procedurę składania reklamacji w oparciu o niezgodność towaru z umową lub gwarancję, podając ciekawe przykłady i doświadczenia. Omówiła również problemy wynikające z zawierania umów na odległość i poza lokalem.
Spotkanie było także okazją do wyjaśnienia problemów i zadawania przez młodzież pytań, związanych z poruszaną tematyką.
Dziękujemy Pani Ewie Barczuk-Kałat - Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów za przeprowadzenie prelekcji na temat praw konsumenta.
Wanda Mikołajczyk