25.11.2016

Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów

    Kupiłem bubel - co zrobić? Co zrobić, jeśli produkt zakupiony przez Internet nie odpowiada temu, co zamówiliśmy? Jakie prawa ma konsument i na jaką pomoc instytucji wspierających konsumenta może liczyć ?
Na te i inne pytania odpowiedzi udzieliła p. Ewa Barczuk- Kałat – Powiatowy Rzecznik Konsumentów  podczas spotkania  z młodzieżą w dniu 21.11.2016 r. w LO im. S. Żeromskiego w Krościenku n. D. W spotkaniu tym uczestniczyły klasy II a i  II b w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości pod opieką p. Wandy Mikołajczyk. Spotkanie było podsumowaniem cyklu lekcji „Konsument królem - czyli jak dbać o swoje prawa?"  Uczniowie zapoznani zostali  z systemem ochrony konkurencji i konsumentów w Polsce i wynikającymi z tego zadaniami Rzecznika Praw Konsumentów. Pani Rzecznik wyjaśniła procedurę składania reklamacji  w oparciu o niezgodność towaru z umową lub  gwarancję, podając ciekawe przykłady i doświadczenia. Omówiła również problemy wynikające z zawierania umów na odległość i poza lokalem.

    Spotkanie było także okazją do wyjaśnienia problemów i zadawania przez młodzież pytań, związanych z poruszaną tematyką.
Dziękujemy Pani Ewie Barczuk-Kałat - Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów za przeprowadzenie prelekcji na temat praw konsumenta.

Wanda Mikołajczyk

Fotorelacja.