15.12.2021
Młodzież z „POWEREM”
w LO im. S. Żeromskiego w Krościenku n. D.
Po dwuletniej przerwie, spowodowanej pandemią Covid-19, uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego w Krościenku n. D. mogli zrealizować zaległe działania w ramach projektu pt. „Wiedza i kompetencje nie mają granic”. Projekt realizowany był ze środków Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój, którego celem jest współfinansowanie projektów mobilności ponadnarodowej. Nad całością realizacji czuwa Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, która zarządza europejskimi programami, projektami i inicjatywami umożliwiającymi poszerzanie wiedzy, zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji na ścieżce edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnych formach uczenia się.
Październikowy wyjazd do Hamburga, to realizacja drugiej części harmonogramu działań zmierzających do rozwijania różnorodnych kompetencji uczniów, a zwłaszcza kompetencji językowych, cyfrowych, osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się.
Pełni obaw, niepewności ale i ciekawi świata, wyruszyliśmy o barbarzyńskiej porze (4 rano !!!) w podróż w kierunku niemieckiej granicy. Na szczęście sprzyjała nam pogoda i warunki na drodze były super. Nawet nie zauważyliśmy, jak minęło niemal 14 godzin podróży i nasz bus zaparkował pod Hostelem Generator w centrum Hamburga. Ponieważ żyjemy w czasach pandemii, na początek wszyscy musieli okazać paszporty covidowe, dzięki czemu mogliśmy zakwaterować się w pokojach. Szybko przyzwyczailiśmy się do obowiązku okazywania wszędzie paszportu covidowego, a zwłaszcza ci, którzy raz zapomnieli i musieli biegiem wracać się do hostelu.
Podczas tygodniowego pobytu w Hamburgu zaprzyjaźniliśmy się z uczniami oraz opiekunami projektu ze strony Stadtteilschule Eidelstedt, która była partnerem w realizacji działań projektowych. Razem realizowaliśmy zaplanowane zadania w szkole, ale też spędzaliśmy miło czas podczas wspólnych wycieczek po Hamburgu. Tym razem skupiliśmy nasze działania na realizacji animowanego filmu poklatkowego, obrazującego drogę towarów i produktów z Polski do Niemiec, z wykorzystaniem rzek i mórz jako drogi transportowej. Dzięki kreatywności młodych ludzi powstał wesoły filmik obrazujący produkcję i transport drewnianych okien. Nasi uczniowie nakręcili również filmik promujący udział młodych ludzi w projektach unijnych oraz dokończyli prace nad Questem po Hamburgu, czyli mini przewodnikiem o ciekawej, wierszowanej formie. Wykonaliśmy również badania chemiczne i fizyczne wody w rzece Elba i porównaliśmy z wynikami z Dunajca oraz wynikami badań wykonanych przez poprzednią grupę.
Pobyt w Hamburgu, to nie tylko praca, ale również przyjemności. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc w Hamburgu: Speicherstadt, Elbfilharmonie, Spicy’s Gewurzmuseum, spacerowaliśmy po Reeperbahn (oczywiście w dzień J), oglądaliśmy zorzę polarną w Obserwatorium Astronomicznym, wspinaliśmy się na wieżę kościoła pw. Św. Michała (ależ były stamtąd piękne widoki !), pływaliśmy statkiem po Elbie, spacerowaliśmy wzdłuż portu, zaprzyjaźniliśmy się ze zwierzątkami z hamburskiego zoo. Nie sposób wymienić wszystkich „zaliczonych” atrakcji, warto jednak dodać, że Hamburg, to miasto, które ma wiele do zaoferowania odwiedzającym go turystom.
Realizacja projektów unijnych, to dla młodzieży szkolnej okazja nie tylko do rozwijania różnych kompetencji, poszerzania wiedzy i zdobywania doświadczeń. Jest to czas nawiązywania nowych relacji, nowych przyjaźni, poznawania własnych możliwości i odkrywania siebie samego. Ze stuprocentową pewnością można stwierdzić, że nie jest to czas stracony.
Zapraszamy do Liceum Ogólnokształcącego w Krościenku n.D. na wystawę fotograficzną pokazującą piękno Hamburga w obiektywie jednej z uczestniczek, Ewy Sadzikowskiej oraz wystawę zdjęć obrazujących nasz pobyt i działania w Hamburgu. Zapraszamy również na Facebooka i do odwiedzenia naszej strony internetowej: zakładka „POWER”.
Koordynator projektu
Elżbieta Wójcik
Fotorelacja
05.12.2021
Projekt "Ponadnarodowa mobilność uczniów" - krótka relacja z zajęć
Podczas zajęć w szkole w Hamburgu naszym głównym zadaniem było stworzenie filmu poklatkowego. Ten krótki klip miał zobrazować transport materiału i późniejszego produktu, który miał odbywać się drogą rzeczną.
Podczas realizacji tego zadania byliśmy podzieleni na trzy grupy, a wybór materiału padł na drewno oraz produkt z niego wykonany - okna. Zostaliśmy przydzieleni do grup losowo, będąc w nich wymieszani z uczniami z Niemiec. Czasu jak na wykonanie tego typu zadania mieliśmy stosunkowo niewiele, ale wszystkie grupy świetnie sobie z nim poradziły, pomimo sporadycznych problemów komunikacyjnych.
W każdej grupie została wyznaczona jedna osoba, która pełniła funkcję lidera. Jej zadaniem było rozplanowanie działań i zarysowanie całokształtu sceny przydzielonej własnej grupie. Po części przygotowawczej nastąpił czas na nagrywanie filmów. Do najprostszych zadań to nie należało, ale mimo wszystko jesteśmy zadowoleni z efektu.
Zapraszamy do obejrzenia filmu.
JK
26.10.2021
Realizujemy projekt pt: Wiedza i kompetencje nie mają granic.
Ponad 1000 km przejechali, do Hamburga dojechali.
Realizujemy projekt pt : Wiedza i kompetencje nie mają granic. Wyjazd w ramach Ponadnarodowej mobilności uczniów.
29.10.2021
Piątek był już ostatnim dniem wizyty licealistów z Krościenka w niezwykle uroczym i otwartym na świat Hamburgu. Wizyta w zoo przyniosła wiele radości, zwłaszcza, ze pogoda była idealna. Po południu zakończone zostały prace nad questem i filmem promującym udział w projektach unijnych. Na ostatnim spacerze promenadą, Hamburg pożegnał uczestników projektu tysiącem świateł i koncertem ulicznych artystów.
We also say goodbye to this lovely city
28.10.2021
Czwartek to przedostatni dzień realizacji działań projektowych w Hamburgu. Dzisiejszy minął pod znakiem produkcji filmowej. We współpracy z uczniami z Niemiec powstał krótki film animowany o tematyce związanej z naszymi rzekami oraz morzami. A na zakończenie dnia - fantastyczny rejs statkiem w świetle zachodzącego słońca.
27.10.2021
Dzisiejszy dzień, choć bardzo pracowity przyniósł kolejną porcję wrażeń i emocji. Wspólne zajęcia z młodzieżą ze Stadtteilschule Eidelstedt, wizyta w planetarium oraz spacer po słynnej Reeperbahn to tylko niektóre atrakcje dzisiejszego dnia.
26.10.2021
Drugi dzień hamburskich przygód, to wizyta w Speicherstadt, zwiedzanie pięknego budynku Elbfilharmonie oraz wizyta w muzeum przypraw Spicy’s Gewurzmuseum. A poza tym work, work, work, czyli wspólna realizacja działań projektowych.
25. 10.2021
Pierwszy dzień realizacji działań projektowych. Dzisiejszy dzień uczestnicy projektu spędzili nad Łabą, spacerowali również tunelem o długości 426 pod korytem rzeki. Zbadali stan wody, pływali promem a na koniec oglądali panoramę miasta z wysokiej na ponad 130 metrów wieży kościoła św. Michała.
Fotorelacja
15.10.2021
PROJEKT "PONADNARODOWA MOBILNOŚĆ UCZNIÓW" Cz. 2
20.09.2021 r. Odbyła się rekrutacja uczniów na wyjazd do Hamburga w ramach projektu Power. Osoby chętne do wzięcia udziału w projekcie miały za zadanie nagranie vloga, w którym prezentowały swoje zainteresowania i umiejętności językowe. Następnie odbyło się krótkie ‘interview’ i pozostało czekać na wyniki Wybrano dziesięciu uczniów, po czym zaczęły się przygotowania do udziału w projekcie.
28.09.2021 Pierwsze spotkanie organizacyjne miało miejsce 28 września. Uczniowie uzupełniali dokumenty, jednocześnie zapoznając się ze wstępnym planem wyjazdu. W międzyczasie padł pomysł nagrania kolejnych filmików, które zostaną zmontowane, a następnie wysłane do kolegów i koleżanek z Niemiec. Celem tego nagrania jest krótkie przedstawienie się rówieśnikom zza granicy.
05.10.2021 Spotkanie minęło w pozytywnej atmosferze, oglądaliśmy zmontowany już filmik, poznając siebie nawzajem, a później podsumowaliśmy swoje zainteresowania i możliwości, żeby rozdzielić zadania. W parach lub pojedynczo przygotowywaliśmy prace na temat Hamburga (np. o porcie czy atrakcjach i restauracjach, w końcu nie chcemy chodzić głodni i znudzeni).
11.10.2021 Robiliśmy badania nad wodą z Dunajca. Dzięki poświęceniu naszych palców (było strasznie zimno) zebraliśmy pomiary i próbki wody, po czym wróciliśmy do szkoły. Kiedy odmarzły nam ręce zabraliśmy się za doświadczenia: wartość pH, stężenie azotanów i fosforanów oraz twardość ogólna wody. Podzieliliśmy się na cztery grupy i ustaliliśmy, że w tych samych składach powtórzymy swoje badania w Hamburgu.
12.10.2021 Po raz kolejny spotykamy się, żeby omówić poprzednie zadania i otrzymać nowe. Jesteśmy coraz bardziej podekscytowani i nie możemy się doczekać wyjazdu… Po krótkich prezentacjach otrzymaliśmy kolejne zadania: - Paweł Waligóra wydrukuje dla każdego mapkę okolicy, - Julia Chryczyk z Pauliną Mikołajczyk poszukają atrakcji i restauracji w pobliżu, - Julia Bielarczyk z Laurą Chrobak wymyślą zabawy integracyjne, - Konrad Lehenstein z Wojtkiem Borzeckim zastanowią się nad filmem animowanym o przewozie drewna, - Ewa Sadzikowska przygotuje tłumaczenia słówek o Pieninach, - Justyna Rusnak sporządzi mały słowniczek niemieckiego.
Fotorelacja
4.11.2019
Licealiści z „Żeromskiego” w Krościenku n.D. wrócili z Hamburga
z pierwszymi certyfikatami projektowymi POWER
Zakończyła się realizacja pierwszej części projektu realizowanego przez uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Krościenku n.D., realizowanego w ramach unijnych środków POWER, pt. „Wiedza i kompetencje nie mają granic”. Dziesięcioro uczniów wraz z dwoma opiekunami, wspólnie ze swoimi niemieckimi rówieśnikami ze Stadtteilschule Eidelstedt w Hamburgu oraz ich nauczycielami, zrealizowali tygodniowe działania projektowe zaplanowane na okres 21-25 października 2019 roku. Tematem przewodnim podejmowanych działań były rzeki, nad którymi leżą nasze miejscowości, czyli Dunajec i Łaba. Uczniowie badali właściwości fizyczne i chemiczne obu rzek, porównywali wyniki, realizowali projekty na temat znaczenia rzek dla mieszkańców położonych nad nimi miej-scowości. Głównym zadaniem, nad którym pracowała młodzież podczas mobilności była realizacja questu, czyli swoistego przewodnika po Hamburgu, który będzie w przyszłości dostępny dla tury-stów chcących w nietradycyjny sposób zwiedzić to miasto. Aby go przygotować, musieli najpierw wyznaczyć trasę, następnie przygotować informacje na temat ważnych obiektów na trasie oraz wskazówek, jak do nich dotrzeć. A wszystko w języku angielskim oraz w formie rymowanej. Nie jest łatwo pisać rymowanki w rodzimym języku, a zrobić to w obcym, to już naprawdę sztuka. Uczestnikom projektu udało się tego dokonać i juz niedługo będziemy mogli korzystać z przygoto-wanego przez nich questu. Mamy nadzieję, że druga grupa uczestników, która wyruszy do Ham-burga w kwietniu, będzie mogła na żywo przetestować pracę swoich kolegów i koleżanek. Ponadto uczniowie wypracowali własne logo projektu i wyprodukowali pamiątkowe koszulki. Oczywiście każda realizacja projektu, to nie tylko praca, ale również przyjemności. Nasi uczniowie mieli możliwość zwiedzenia kilku hamburskich atrakcji; przede wszystkim słynną Elbphilharmonie, dzielnicę spichlerzy Speicherstadt, Muzeum Miniatur oraz ogromne Zoo wraz z oceanarium. Ponadto wspólnie spędziliśmy czas na pieczeniu pizzy, śpiewaniu, jeździe na łyżwach, czy po prostu spacerowaniu po mieście, które jest niezwykle urokliwe o tej porze roku. Taki wyjazd, to również świetna szkoła życia. Poruszanie się komunikacją miejską, a zwłaszcza metrem opanowaliśmy do perfekcji, nie straszne nam zakupy, czy zamawianie obiadu w restauracji. Jednak najcenniejsze, co przywieźliśmy z Hamburga, to przyjaźnie, które nawiązały się między uczniami obu szkół. Były łzy na pożegnanie i obietnice ponownego spotkania. Jeszcze raz przeko-naliśmy się, że więcej nas łączy, niż dzieli. Znajomość języka obcego otwiera przed nami wielkie możliwości, jakie daje życie w zjednoczonej Europie. W niemieckiej szkole poznaliśmy rówieśników pochodzących z wielu krajów, reprezentujących inne kultury i religię. Podczas wspólnych spotkań stanowiliśmy mimo to zgraną grupę młodych ludzi, których łączą te same pasję, zainteresowania i cele życiowe. Wspólnie poszerzaliśmy swoją wiedzę i nabywaliśmy nowe kompetencje, bo przecież zgodnie z tytułem naszego projektu - ani wiedza, ani kompetencje nie mają granic.
21.10.2019
"Wiedza i kompetencje nie mają granic"- realizacja projektu
Dzień 8 (pierwsza tura) - Hamburg
A jeszcze rano wszystko odbywało się pięknie wg planu: pobudka, zbiórka na recepcji, wyjazd na lotnisko i takie tam... Niestety mgła w Krakowie sprawiła, że nie wystartował poranny samolot do Hamburga, następstwem czego było opóźnienie naszego powrotu do domu. Opóźnienie, to chyba mało powiedziane, jakieś 5 -6 godzin, to nie opóźnienie... to katastrofa!!! Najpierw powiedzieli, że godzinę, potem, że trzy, a potem już nic nie mówili. Widocznie Hamburg nie chciał się z nami tak szybko pożegnać
Dzień 7 (pierwsza tura) - Hamburg
Hamburg żegnał nas dzisiaj piękną pogodą, chociaż ranek nie zapowiadał się słonecznie. W lekkiej mgle dojechaliśmy po raz ostatni autobusem nr 281 na Lohkampstrasse 145. Przed szkołą czekały na nas zniecierpliwione dziewczyny ze Stadtteilschule. Pierwsze godziny minęły pracowicie, w kilkuosobowych grupach robiliśmy projekty na temat wpływu naszych rzek na życie mieszkańców Hamburga i Krościenka. Po prezentacji był czas na wspólne śpiewanie przy akompaniamencie pianina i gitar. Na zakończenie każdy miał możliwość wypowiedzenia się na temat projektu - co było fajne, a co można by udoskonalić lub zmienić. Każdy też mógł koleżance lub koledze napisać coś miłego na pożegnalnym liście na plecach, tak aby adresat nie mógł tego od razu odczytać. Ostatnim punktem piątkowego programu był wspólny obiad we włoskiej pizzerii L'Osteria, położonej nad brzegiem Elby. Widok hamburskiego portu na długo pozostanie w naszej pamięci. Jeszcze tylko ostatnie zdjęcia, ostanie spacery, ostatnie zakupy. Jutro o świcie wyruszamy w droge powrotną. Do zobaczenia w Krościenku!
Dzień 6 (pierwsza tura) - Hamburg
I znowu od samego rana intensywna praca nad questem. Wszystkie historyjki zostały dokończone i sprawdzone pod względem językowym. Wymyśliliśmy również hasło i tytuł questu. Ostatnim zadaniem było stworzenie projektu pieczęci. Najpierw głosowaliśmy nad motywem - wygrała kotwica, następnie każdy zaprojektował swoją wersję pieczęci. Najwięcej głosów zebrał projekt Melissy. Popołudnie spędziliśmy bardzo aktywnie. Wspólnie z niemieckimi koleżankami oraz opiekunami, przez dwie godziny szaleliśmy na lodowisku. To znaczy jedni szaleli a inni próbowali utrzymać równowagę... ale najważniejsze, że wszyscy dobrze się bawili. Wieczorny posiłek w Green Papaya był podniebną ucztą dla miłośników tajskiej kuchni. Czas mija szybko, jutro ostatni dzień zajęć.
Dzień 5 (pierwsza tura) - Hamburg
Dzisiejsze przedpołudnie spędziliśmy podziwiając uroki starego miasta. Zwiedziliśmy ratusz oraz okolice jeziora Alster. Był też czas na drobne zakupy i integrację przy kawie. Po lunchu zabraliśmy się do intensywnej pracy nad naszym questem. Podzieleni na grupy rysowaliśmy, wymyślaliśmy historyjki, układaliśmy je w rymy, nikomu nie brakło zajęcia. Niektórzy odkryli swój talent malarski, inni - okazało się, że są wspaniałymi , początkującymi poetami. Późnym popołudniem udaliśmy się do szkolnego warsztatu kuchennego. Ze względu na ograniczony czas, zdecydowaliśmy się na szybkie, smaczne danie, czyli pizzę. Każda trójka stworzyła na pizzy swoją własną, autorską kompozycję składników, którą następnie ze smakiem zjadła, gdyż po tak intensywnej pracy umysłowej wymagaliśmy uzupełnienia energetycznych strat. Ciąg dalszy jutro.
Dzień 4 (pierwsza tura) - Hamburg
Kolejny intensywny dzień za nami. Od samego rana zajmowaliśmy się badaniem właściwości wody w Łabie, a następnie porównywaliśmy je z wynikami badań wody z Dunajca. Dzięki perfekcyjnemu przygotowaniu naszych uczniów przez Panią Wandę Mikołajczyk, byliśmy ekspertami w tej dziedzinie, a nasza doświadczalna "walizeczka" zrobiła furorę. Nasze laboratoryjne badania zostały niespodziewanie przerwane przez próbny alarm pp. Dzięki temu zobaczyliśmy, że niemiecka ewakuacja niczym nie różni się od polskiej. Następnie przenieśliśmy się do sali komputerowej, gdzie rozpoczęliśmy przygotowania do questu. Uczniowie wytyczyli trasę i zaznaczyli główne punkty wycieczki po Hamburgu. Po lunchu udaliśmy się na wycieczkę wytyczonym szlakiem, by zgromadzić wszelkie potrzebne materiały, informacje i zdjęcia. Po drodze wysłuchaliśmy koncertu organowego w kościele pod wezwaniem św. Michała i zwiedziliśmy gmach słynnej ELbfilharmonie - symbolu Hamburga, który czyni go rozpoznawalnym na całym świecie.
Dzień 3 (pierwsza tura) - Hamburg
A więc zaczęło się! Work, work, work, od samego rana. Po śniadanku w hostelu, w lekkim stresie, pojechaliśmy do Stadtteilschule Eidelstedt. Po krótkiej prezentacji i spotkaniu z dyrekcją szkoły, wraz z niemieckimi uczniami udaliśmy się do klasy, gdzie rozpoczęła się wspólna realizacja projektu. Ale jeszcze zanim na serio zabraliśmy sie do pracy, uczestniczyliśmy w kilku zabawach integracyjnych, by lepiej się poznać. Po lunchu czekał nas rejs po Elbie i spacer tunelem na głębokości -21 metrów pod wodą. Ciekawe odczucie: trochę "straszno", trochę "bojno", ale ogólnie - ciekawie. Z pokładu statku widzieliśmy z bliska ogromne kontenerowce, statki pasażerskie i wycieczkowe oraz oczywiście przepiękną panoramę miasta. Ciekawostką jest fakt, że ten trzeci, co do wielkości, port przeładunkowy w Europie położony jest w odległości 160 km od morza. Dzień zakończył się pierwszymi integracyjnymi spotkaniami młodzieży przy kawie w Starbucksie. Jutro ciąg dalszy.
Dzień 2 (pierwsza tura) - Hamburg
Niedzielna msza w polskiej misji w Hamburgu, to niecodzienne przeżycie, zwłaszcza, że polski kościół znajduje się w samym centrum słynnej dzielnicy uciech St. Pauli. Później udaliśmy się na krótki spacer w stronę Elby. Doszliśmy do samego Fischermarkt, gdzie ciągle jeszcze koncertowały zespoły muzyczne, a turyści, po całonocnej zabawie, z lekkim oporem poddawali się rytmom muzyki na żywo. Kolejnym punktem niedzielnej wycieczki był przefantastyczny park Miniatur Wunderland. O zawrót głowy przyprawiały misterne konstrukcje przedstawiające popularne miasta, krainy, obiekty. Wszystkich przyciągała makieta lotniska w Monachium, na którym startowały i lądowały minisamoloty. Późnym popołudniem wróciliśmy do hostelu, by przygotować się do wystąpienia na jutrzejszym spotkaniu w szkole. Od jutra zaczynamy bowiem działania projektowe. Zatem do pracy!
Dzień 1 (pierwsza tura) - Hamburg
Zaczął się o 2.30 zbiórką na krościeńskim rynku, powoli dobiegł końca. Podróż relacji Kraków - Hamburg minęła szybko, jeszcze o szóstej rano byliśmy w Krakowie, a juz o 8.45 siedzieliśmy w U-Bahnie, który wiózł nas z lotniska do centrum. Jakież było nasze zdziwienie, gdy wychodząc z dworca, na przeciwko zobaczyliśmy sylwetkę Generatora - naszego Hostelu. Zostawiliśmy walizki i korzystając z ładnej pogody, pojechaliśmy do słynnego hamburskiego zoo, bo któż nie chciałby przybić sobie "piątki" ze słoniem, czy dać buziaka żyrafie... Potem szybki obiad i w końcu mogliśmy odpocząć w naszych pokojach. Hostel zaskoczył nas nie tylko bliskim położeniem, ale również wysoką jakością oferowanych usług. Wieczorna kolacja we włoskiej knajpce dopełniła pełen wrażeń dzień pierwszy na POWERZE.
Fotorelacja
18.10.2019
Zbadali wodę w Dunajcu
Wykorzystując piękną, jesienną aurę, uczniowie biorący udział w projekcie unijnym POWER „Wiedza i edukacja nie mają granic” udali się nad Dunajec, by wykonać jedno z wielu zadań projektowych. Wraz z Panią Wandą Mikołajczyk pobrali próbki wody z rzeki a następnie przeprowadzili różnego rodzaju badania. Wyniki zabiorą ze sobą do Hamburga, by tam porównać je z wynikami takich samych badań, które przeprowadzą wraz ze swoimi kolegami z Niemiec na rzece Łaba. Temat rzeki jest jednym z kluczowych tematów projektu, na bazie którego uczniowie będą wykonywać różne zadania i podejmować liczne działania. Jak nasze rzeki - Dunajec i Łaba wpływają na życie swoich mieszkańców? Na to, i inne pytania, uczniowie będą starali sie znaleźć odpowiedź. Wyjazd, a właściwie wylot do Hamburga nastąpi w najbliższą sobotę, 19 października. 10 uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Krościenku n.D., pod opieką nauczycielek języka angielskiego oraz niemieckiego, będzie przez tydzień, wraz z rówieśnikami z hamburskiej szkoły Stadtteilschule Eidelstedt, realizować działania projektowe, poznawać miasto i jego mieszkańców, obcować z niemiecką kulturą oraz historią. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do śledzenia naszej kroniki projektowej na stronie internetowej szkoły oraz na naszym profilu na FB.
Fotorelacja
7.10.2019
Z wizytą do Hamburga…
udały się Panie Wójcik Elżbieta i Dudek Anna, by wspólnie z nauczycielami z Eidelstedtschule ustalić przebieg mobilności 10 naszych uczniów do Hamburga Podróż rozpoczęła się dosyć wcześnie, bo o trzeciej nad ranem wyjechałyśmy na lotnisko, by zdążyć na lot o 6.10, a o 8.00 już byłyśmy w Hamburgu. Tam czekał na nas Christian z karteczką ANIA und ELA, więc nie miałyśmy problemu z jego rozpoznaniem. Z lotniska pojechałyśmy prosto do szkoły, gdzie czekała na nas Henriette Jacobsen, dzięki której w ogóle możliwy jest nasz wyjazd projektowy. Jeszcze tylko szybka kawa i trzeba było zabrać sie do pracy. Wraz z Lucasem i Thomasem omówiliśmy tygodniowy program zajęć, spotkałyśmy się również z klasami obydwu nauczycieli, by pokrótce przedstawić im założenia naszego projektu. Po południu miałyśmy czas, by zwiedzić miasto i posmakować światowej kuchni, tym razem tajskiej (pychota…). Jeżdżąc tam i z powrotem do szkoły, do hotelu, do centrum, miałyśmy okazję rozpracować logistycznie transport po Hamburgu, więc mam nadzieję, że jak pojedziemy tam z uczniami, to się nie zgubimy. Drugi dzień wizyty zaowocował wyszukaniem noclegów dla grupy, załatwieniem biletów na przejazdy i dopracowaniem szczegółów programu zajęć. Jeszcze raz spotkaliśmy sie z uczniami. Tym razem z obiema klasami równocześnie. Młodzież entuzjastycznie odniosła się do naszego projektu i zgłosiło się ponad dwudziestu chętnych do współpracy. A po południu znowu zwiedzałyśmy Hamburg, tym razem dzielnicę portową, podróżowałyśmy statkiem i delektowałyśmy włoską kuchnią. A teraz kolej na was, uczniowie !
Fotorelacja
13.09.2019
Zaczynamy realizację kolejnego projektu unijnego!
Okazuje się, że kto się szkoli, ten ma mnóstwo pracy…, na szczęście jest to fajna praca, bo z młodzieżą i dla młodzieży. Tradycją naszej szkoły jest, że gdy kończy się jeden projekt unijny, to natychmiast piszemy następny. Ostatnio szkolili się nasi nauczyciele, uczestnicząc w kursach językowych i metodycznych w Niemczech, Austrii, Irlandii oraz na Malcie. Natomiast tym razem swoje kompetencje językowe i nie tylko, będą podnosić uczniowie naszej szkoły. Dwie 10- osobowe grupy udadzą się z wizytą do zaprzyjaźnionej szkoły w Hamburgu, gdzie wspólnie z niemieckimi kolegami będą realizować różnego typu działania, mające na celu podnoszenie ich kompetencji kluczowych. Językiem projektu jest język angielski, a jego tytuł brzmi: „Wiedza i kompetencje nie mają granic”.
Koordynatorem projektu jest Pani Elżbieta Wójcik, która właśnie wróciła ze szkolenia w Warszawie z dobrymi wieściami. W związku z tym, że nasz formularz kontraktowy został zaakceptowany i wkrótce podpiszemy ostateczną umowę finansową z FRSE, z dniem 02.09.19. rusza rekrutacja do projektu. Zapraszamy chętnych, zaangażowanych uczniów do zgłaszania swoich kandydatur do Pani Anetty Michałczak, Pani Anny Dudek oraz Pani Katarzyny Myśliwiec. Na stronie internetowej szkoły , w zakładce Ponadnarodowa mobilność uczniów https://lokroscienko.nowotarski.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=933, udostępniony został regulamin przystąpienia do projektu. Udział w projekcie jest bezpłatny. Zapraszamy!
Fotorelacja
Zespół projektowy
19.06.2019
"Wiedza i kompetencje nie mają granic"
Czytaj więcej: Projekt "Ponadnarodowa mobilność uczniów"