29.10.2015

 

Uczniowie w roli budowniczych średniowiecznych miast

Historia Polski, historia  powszechna są źródłem fascynujących pytań, na które nie ma łatwych i jednoznacznych odpowiedzi. W dyskusjach  o przeszłości  i teraźniejszości możemy wyrażać własne poglądy. Temu celowi służy m.in. przedmiot Historia i Społeczeństwo. Lekcje przeprowadzane w jego ramach to nie tylko wykłady, praca z tekstami źródłowymi, prezentacje multimedialne czy filmy dokumentalne, ale również samodzielne dochodzenie do wiedzy przez uczniów poprzez działanie, rekonstruowanie przeszłości.

 Przykładem takich zajęć była lekcja "Lokacje miast  średniowiecznych". Uczniowie klasy 2a wykonali z różnych materiałów  makiety średniowiecznych  miast . Również  herby i nazwy młodzież nadawała  samodzielnie.

nauczyciel historii, Edyta Barnaś

Fotorelacja z niezwykłej lekcji historii.