7.10.2019

UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY NAD MORZEM

Dnia 30.09.2019 roku grupa uczniów naszego liceum pod opieka pań E. Barnaś, E.Wójcik oraz pana J.Dusika wybrała się na kilkudniową wycieczkę nad polskie morze, aby dobrze spędzić razem czas, pooddychać nadmorskim powietrzem, a także dowiedzieć się ciekawych informacji o Trójmieście i nie tylko. W nocy z poniedziałku na wtorek wyruszyliśmy wspólnie w podróż wynajętym autokarem z parkingu w Krościenku. Wielu z nas przespało całą drogę, ale byli też tacy, którzy od samego początku świetnie się bawili i nie zmrużyli w nocy oka. Pomimo, że długo jechaliśmy, pan kierowca zadbał o nasz komfort. Rankiem ok. godziny 10:00 byliśmy już we Władysławowie, gdzie mieliśmy wynajęte przytulne pokoje w willi „Martusia”. Rozpakowaliśmy się, zjedliśmy ciepły posiłek i po chwili odpoczynku wyruszyliśmy na Półwysep Helski. Pomimo padającego deszczu zdołaliśmy zobaczyć plażę i miasteczko- choć pogoda pozostawiała wiele do życzenia, dzień spędziliśmy we wspaniałej atmosferze i mieliśmy możliwość zintegrować się jeszcze bardziej. Po powrocie pociągiem do miejsca zakwaterowania zjedliśmy kolację i udaliśmy się do łóżek, aby wypocząć na kolejny dzień pełen wrażeń. W środę po śniadaniu przejechaliśmy autokarem na Westerplatte, gdzie czekał już na nas przewodnik, dzięki któremu przeżyliśmy ciekawą lekcję historii. Pokazał nam również najciekawsze gdańskie miejsca, w tym centrum miasta, najważniejsze ulice, Żurawia, Fontannę Neptuna i Trzech Krzyży, Bazylikę Mariacką oraz Europejskie Centrum Solidarności. Umilił nam czas ciekawymi opisami, historiami na temat zwiedzanych miejsc. Tego dnia dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji. Wieczorem pan kierowca odwiózł nas do Władysławowa. W czwartek czekał nas rejs statkiem z Helu do Gdyni. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że była to udana atrakcja, tym bardziej, że pogoda wreszcie nam dopisywała. Na miejscu zwiedziliśmy „Dar Pomorza”, wysłuchując przy tym niesamowitych opowieści jednego z dawnych członków załogi. Następnie poszliśmy do gdyńskiego akwarium, a później przejechaliśmy do Sopotu, gdzie udaliśmy się na słynne molo. Po 1,5 godziny wolnego czasu wróciliśmy do willi „Martusia”. Ponieważ miał być to nasz ostatni nocleg w tamtym miejscu, po kolacji czekały na nas zajęcia z zumby, przy których wielu z nas miało okazję się wybawić. Również nauczyciele towarzyszyli swoim podopiecznym podczas tańców. Ostatniego dnia rano po posiłku wykwaterowaliśmy się, a w drodze powrotnej zawitaliśmy jeszcze w Malborku. Po długim, ciekawym zwiedzaniu dawnego krzyżackiego zamku z sympatyczną panią przewodnik, wróciliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w stronę Krościenka. Cały autokar huczał od radosnej muzyki i śpiewów uczniów naszego liceum aż do momentu końca podróży. Można jednogłośnie stwierdzić, że wycieczka udała się i wszyscy wrócili 04.10.2019 roku z usmiechami na twarzach pomimo ogromnego zmęczenia.