24.09.2018

Wycieczka klasy IIa do Tarnowa

19 września wyruszyliśmy do Tarnowa na spektakl ,,Śluby panieńskie” do Teatru im. Ludwika Solskiego. Jedna z najbardziej znanych komedii Aleksandra Fredry przypadła nam do gustu, byliśmy bardzo zadowoleni z tego, że mogliśmy ją zobaczyć w tak dobrej aranżacji. Po zakończeniu spektaklu udaliśmy się na obiad, a następnie do muzeum etnograficznego, gdzie mieliśmy okazję zapoznać się z kulturą, tradycją i zwyczajami ludności romskiej. Wiele informacji i ciekawostek słyszeliśmy po raz pierwszy, tym bardziej było to dla nas coś innego, interesującego. Wizyta w muzeum poszerzyła naszą wiedzę i przybliżyła zwyczaje i kulturę ludności zamieszkującej tereny naszego kraju. Dowiedzieliśmy się między innymi w jaki sposób ludność romska znalazła się na terytorium Polski, czym zajmują się obecnie oraz czym zajmowali się wcześniej Romowie. Mogliśmy zobaczyć jakimi wozami podróżowali oraz podziwiać ich bogato zdobione stroje. W muzeum obejrzeliśmy też wystawę „ W malowanej chacie...” prezentującą sztukę zdobienia wiejskich chat z Zalipia. Następnie udaliśmy się w najbardziej malownicze i wartościowe turystycznie regiony Tarnowa, które odwiedziliśmy wraz z przewodnikiem. Na liście obiektów które zobaczyliśmy znalazły się: ul. Krakowska i Plac Sobieskiego, Bazylika katedralna, Rynek z ratuszem, ul. Żydowska i skwer Starej Synagogi, Pomnik I Transportu do KL Auschwitz, Ulica Wałowa z pozostałościami murów miejskich, oraz pomnik generała Józefa Bema. Po skończonym zwiedzaniu ruszyliśmy w drogę powrotną, podziwiając na trasie krajobraz okolic Jeziora Rożnowskiego.