15.10.2017

Uczniowie klas trzecich na zagranicznej wycieczce

Dnia 30.09.2017 o godzinie 4 nad ranem w radosnym nastroju wyruszyliśmy w drogę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Budapesztu, gdzie zdobyliśmy górę Gellerta oraz Wzgórze Zamkowe i statkiem wycieczkowym pływaliśmy po modrym Dunaju.

Następnie pojechaliśmy do Lidbrega – miasta położonego w północnej części Chorwacji. Tam mieliśmy pierwszy nocleg w przytulnym hoteliku, a następnego ranka wyruszyliśmy w dalszą podróż na południe. Po drodze zatrzymaliśmy się w przepięknym Parku Narodowym, aby podziwiać słynne Jeziora Plitwickie.
    W poniedziałek zwiedzaliśmy stary Dubrownik, a w drodze powrotnej do hotelu mieliśmy czas na kąpiel w Adriatyku i opalanie.
    Wtorek okazał się luźnym dniem, ponieważ pływaliśmy statkiem, między innymi na wyspę Hvar i pobliski półwysep.W trakcie rejsu z przyjemnością zjedliśmy poczęstunek na statku – smakowitą rybkę z grilla. Po południu znowu mieliśmy czas na kąpiel w morzu.
    W środę pojechaliśmy do Bośni i Hercegowiny, gdzie zwiedzaliśmy stare miasto – Mostar oraz weszliśmy na Górę Objawień w Medjugorie.
    Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Split i Trogir, a po południu spędziliśmy miło czas na plaży w Drweniku. Wieczorem zorganizowaliśmy sobie strefę kibica i dopingowaliśmy polską drużynę piłki nożnej, a zwycięstwo „naszych” świętowaliśmy, bawiąc się na dyskotece, którą dla nas zorganizował właściciel hotelu.
    W piątek, niestety, musieliśmy pożegnać się z chorwackimi plażami i słońcem! W drodze powrotnej do Polski zatrzymaliśmy się jeszcze nad Balatonem.
    Do Krościenka n.D. dotarliśmy w sobotę o 3.00 nad ranem. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała, mamy mnóstwo zdjęć i pamiątek, dzięki którym przez długi czas będziemy miło wspominać szkolny wypad do Chorwacji!